Poliuretanowe folie ochronne to dość nowa, aczkolwiek już powszechna forma zabezpieczenia lakieru. Różnią się one diametralnie od folii do zmiany koloru, zarówno grubością, budową jak i wyglądem.
Paint Protection Film, czyli w skrócie właśnie PPF to nic innego jak przezroczystą folia ochronna której głównym zadaniem jest chronić lakier przed czynnikami zewnętrznymi. Jej grubość to okolice 180-200mikronów, co daje Nam prawie podwójną grubość względem lakieru i wszystkich innych warstw którymi zabezpieczone są nadwozia w Waszych autach.
Folia Ochronna PPF chroni lakier przed uszkodzeniami mechanicznymi, takimi jak odpryski, zarysowania czy choćby przed wandalem z kluczem w ręku. Dodatkowo chroni również lakier przed agresywną chemią, owadami, ptasimi odchodami czy choćby słońcem. Wierzchnia warstwa folii jest dodatkowo hydrofobowa oraz posiada zdolności do samoregeneracji – tzw. SelfHealing. Dzięki temu drobne rysy powstające w trakcie bieżącej pielęgnacji będą znikać samoczynnie po ekspozycji na słońce.
W znakomitej większości przypadków folie ochronne aplikuje się z formatki, czyli wcześniej przygotowanego szablonu stworzonego na podstawie skanu 3D nadwozia. Dzięki temu instalacja jest w pełni bezpieczna i krawędzie równe i odpowiednio zaoblone.
Folie ochronne nie są idealne! To dalej kawałek materiału, w dodatku w pełni przeźroczystego. (Co prawda są folie PPF barwione, dzięki którym można zmienić kolor lub dokonać stylizacji, natomiast o tym innym razem). Z bliskiej odległości można dojrzeć krawędź formatki, czasami pod folią znajdzie się jakiś mikro-syfek. Przy ręcznej aplikacji materiału o długości przykładowo 3 metrów ciężko o utrzymanie 100% czystości, zwłaszcza jeśli pojazd nie jest fabrycznie nowy. Nie będziemy Wam opowiadać bajek o tym, że folie są idealne i nic nie widać. COŚ tam widać. Grunt to fachowość aplikatora i doprowadzenie instalacji do takiego stanu, aby takich COŚiów było jak najmniej, a najlepiej wcale.
Przejdźmy do konkretów. Ile kosztuje ta cała Folia Ochronna PPF? To zależy. Przedewszystkim od stanu pojazdu, jego wielkości i skomplikowania elementów. Znakomita więkoszość pakietów typu FULL FRONT, czyli instalacji folii na wszystkie elementy z frontu pojazdu tj. maska, błotniki, zderzak, reflektory, słupki zamyka się w kwocie między 4000-5500PLN netto.
A co w przypadku całościowej instalacji, kiedy każdy centrymetr kwadratowy lakieru jest pokryty folią? Tutaj koszt zaczyna się od 8999PLN. Średniej wielkości pojazd to koszt rzędu 12-14 tysięcy złotych. Natomiast SUV czy długa limuzyna to koszt między 15-17 tysięcy złotych.
Każdorazowo wycena jest indywidualną kwestią i wpływ na cenę ma masa czynników. Skontaktuj się z Nami aby poznać więcej szczegółów. Twoje auto jest warte najlepszej ochrony!