Myjnia samochodowa czy studio Detailingu to nie konieczność. Jeśli masz możliwość możesz samemu pobawić się w auto detailing swojego samochodu. Oczywiście nie zrobisz zaawansowanych prac jak korekta lakieru, polerowania lamp, czy powłoki ceramicznej ale mając kawałek podwórka czy miejsce na parkingu sam możesz wykonać wysokiej klasy czyszczenie tapicerki i pielęgnację wnętrza korzystając z polecanych przez nas kosmetyków samochodowych.

  1. Na początek dopilnuj tego, aby w trakcie pielęgnacji pojazdu nie spotkało Cię ostre słońce. Najlepiej przeprowadzać tą operację w zacienionym miejscu lub pod dachem.
  2. Piana Aktywna lub Pre-Wash – może być podawane prosto z myjki wysokociśnieniowej przy użyciu pianownicy, lub z opryskiwacza/pianownicy ręcznej. Jako Pre-Wash sugerujemy zastosowanie piany aktywnej lub preparatu typu TFR(TRAFFIC FILM REMOVER). Płuczemy z dołu do góry.
  3. Felgi myjemy przy użyciu deironizera. Jest to w 100% bezpieczny środek, zarówno do felg niezabezpieczonych, jak i do felg zabezpieczonych powłoką ceramiczną. Dzięki specjalnej formule, usuwa wszelki brud jak również wgryziony pył hamulcowy. Środek można rozprowadzić pędzelkiem, później spłukać ciśnieniowo.
  4. Skoro brud już jest miękki, a dzięki pianie aktywnej/pre-washowi udało Nam się go odseparować od karoserii – spłukujemy auto ciśnieniowo przy użyciu myjki od dołu do góry, tak, aby produkt leżący na lakierze mógł działać jak najdłużej. Jednocześnie pracując centymetr po centymetrze trzymając strumień wody pod kątem najbliższym 90 stopniom.
  5. Możemy przejść do mycia właściwego – tutaj zalecamy użycie dwóch wiader (najlepiej ze specjalnymi separatorami brudu). W jednym z nich woda z rozrobionym szamponem, w drugim czysta woda – do płukania rękawicy.
  6. Auto myjemy jedynie wysokogatunkową rękawicą z mikrofibry lub wełny. Zalecamy użycie rękawicy mikrofibrowej lub wykonanej z wełny.
  7. Moczymy rękawicę w wodzie z szamponem, myjemy 1-2 elementy karoserii, płuczemy w wiadrze z czystą wodą i ponownie nabieramy wody z szamponem.
  8. Spłukujemy auto ciśnieniowo z góry do dołu.
  9. Jeśli auto posiada zabrudzenia bitumiczne typu smoła czy kleje – użyj preparatu typu Tar&Glue. Dzięki niemu usuniesz w bezpieczny sposób wszystkie osady tego typu.
  10. W celu Deironizacji nadwozia – spryskaj całą powierzchnie lakieru deironizerem i pozostaw na kilka minut, po czym spłucz ciśnieniowo. Dzięki użyciu tej chemii pozbędziesz się wszystkich zabrudzeń metalicznych z powierzchni lakieru, takich jak lotna rdza, pył hamulcowy i inne.

11. Osuszamy lakier przy użyciu mikrofibrowych ręczników o dużych rozmiarach. Nie wycieramy auta, a jedynie prowadzimy ręcznik po lakierze, tak, aby sam zbierał wodę, bez żadnego docisku. Gdyby zawiał mocniejszy wiatr, pod ręcznik może trafić piasek, który pod dużym naciskiem może wyrządzić szkody. Polecamy ręczniki typu Twisted Pile ze specjalnym splotem włókien mikrofibrowych.

12. Po osuszeniu pojazdu warto zabezpieczyć lakier preparatem typu Quick Detailer/Spray Sealant/Quick Wax/HydroWax. Efekt samooczyszczania oraz efekt hydrofobowy skutecznie zabezpieczy karoserię. Ułatwi to mycie następnym razem, oraz wspomoże utrzymać auto dłużej w czystości. Rodzaj preparatu dobieramy do formy zabezpeczenia lub jego braku na lakierze.

PS. Osady mineralne jak twarda woda usuwamy preparatami kwasowymi – WSR – Water Spot Remover lub odpowiednio przygotowanym kwasem do felg. Rozprowadzamy produkt mikrofibrą na bogato i wypracowujemy ręcznie aż do momentu usunięcia osadów. Jeśli powstały wżery – polerujemy przy zachowaniu niskiej temperatury.

PS2. Jeśli na lakierze są owady – używamy dedykowanego środka na zimny lakier przed lub po pianie aktywnej. Lepiej przed, bo nie rozcieńczamy produktu wodą przez co szybciej zadziała.

PS3. Opony myjemy preparatami typu TIRE AND RUBBER CLEANER. Tylko takie preparaty wyciągają syf z opony a nie myją jej jedynie powierzchownie.

PS4. TAR AND GLUE dzielimy na dwa różne preparaty – rozpuszczalnikowe czyli agresywne i opryskowe czyli delikatne. Opryskowe wrzucamy na lakier i zostawiamy na kilka minut, zaś te rozpuszczalnikowe aplikujemy punktowo nie pozwalając preparatowi wyschnąć.

PS5. Komore silnika, ościeżnice czy nadkola możemy ogarnąć w momencie kiedy na aucie leży chemia wymagająca odczekania. Takie miejsca pielęgnujemy preparatami zasadowymi – APC lub piana aktywna. Tłuste zabrudzenia po paliwie czy olejach usuniemy zaś Tar and Glue.