Wybór odpowiedniej formy zabezpieczenia to nie taka prosta sprawa. Trzeba zadać sobie kilka pytań, żeby móc w pełni podjąć racjonalną decyzję. Co chcemy osiągnąć? Na czym nam zależy? Jakie mamy podejście do pielęgnacji pojazdu?

Po krótce, folie ochronne to najlepsze rozwiązanie na ten moment na rynku jeśli mówimy o zabezpieczeniu przed uszkodzeniami mechanicznymi. Żadna inna forma zabezpieczenia lakieru nie może nawet próbować się równać z tym, co oferują poliuretanowe folie ochronne PPF. Jednocześnie, folie ochronne potrafią dość sporo kosztować, i nie mówimy tutaj już nawet o cenie usługi, jak o cenie samego materiału. Koszt materiału na samą maskę potrafi mocno przekroczyć wartość tysiąca złotych, a musimy mieć na uwadze, że każdy najmniejszy błąd jak choćby przyklejony włos czy włókno z ubrania który nie został zauważony natychmiastowo generuje dodatkowe problemy, a czasami wręcz zmusza do wyrzucenia całości materiału do kosza. To generuje dodatkowe koszty dla studia, przez co początkowa cena aplikacji musi być adekwatna do odpowiedzialności i ponoszonego ryzyka.

Powłoki ochronne w odróżnieniu do folii nie wymagają aż tak ogromnego skupienia. Również koszt materiału jest zdecydowanie niższy, bo wprawny aplikator potrafi skutecznie ograniczyć zużycie materiału. W przypadku powłok ceramicznych dużo prościej również o ewentualną poprawę popełnionego błędu. Nie musimy domawiać wyciętego na ploterze szablonu, przez co czas operacyjny całej usługi znacząco się skraca. Nie musimy w razie problemów dokładać dużych ilości gotówki w nowy materiał jeśli podczas pierwotnej aplikacji pojawił się jakiś nieakceptowalny błąd. Generalnie – powłoki są zdecydowanie prostsze i szybsze w aplikacji.

Folie ochronne dodatkowo na autach używanych nie wyglądają już tak dobrze, jak w przypadku aut nowych. Każda nieusuwalna skaza na lakierze w postaci odprysku, głębszego zarysowania czy mocnego wżeru będzie dalej widoczna, a w niektórych przypadkach wręcz jeszcze bardziej będzie rzucać się w oczy. Przy powłokach ten problem nie występuje – po korekcie lakieru przechodzi się bezpośrednio do aplikacji płynnej powłoki ceramicznej która wiąże się z lakierem.

Na co więc się zdecydować? Jeśli masz dość świeży pojazd, najlepszym wyjściem jest folia ochronna. Koszt aplikacji folii ochronnej PPF na całe auto to minimum 8999PLN. Średniej wielkości pojazd to już koszt rzędu 12-15 tysięcy złoty. Jest jednak złoty środek w postaci hybrydy obu rozwiązań.

Aplikacja Folii Ochronnej PPF na front pojazdu. Zabezpieczamy wtedy najbardziej narażone elementy tj. maska, błotniki przednie, zderzak, reflektory, słupki A oraz część dachu nad szybą czołową, przestrzeń pod klamkami, próg załadunkowy oraz lusterka. Dodatkowo warto w takim pakiecie dorzucić słupki B w Black Piano, ranty drzwi, progi czy część tylnego błotnika w miejscu gdzie potencjalne kamienie mogą polecieć z przedniego czy tylnego koła. Reszta pojazdu zaś jest wtedy zabezpieczana powłoką ceramiczną. Taka forma zabezpieczenia przede wszystkim ułatwi bieżącą pielęgnację pojazdu, ochroni najbardziej narażone elementy przed wypiaskowaniem czy innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Koszt takiej operacji to też swoista hybryda obu rozwiązań i jest to przedział 5000-8000PLN.

41 odpowiedzi

  1. Pingback: bactrim ds tablet
  2. Pingback: buspar vs klonopin
  3. Pingback: abilify cost
  4. Pingback: remeron 7.5
  5. Pingback: acarbose inhibits
  6. Pingback: 1 ml semaglutide
  7. Pingback: actos controversy
  8. Pingback: tizanidine hcl 4
  9. Pingback: coumadin synthroid