myjnia samochodowa - Auto detailing - korekta lakieru, polerowanie lakieru

Czym jest korekta lakieru i czym się różni od tradycyjnego polerowania lakieru

Otóż polerowanie lakieru (“polerka”) trwa przeważnie krócej niż sam proces przygotowawczy do pracy maszynowej w przypadku korekty lakieru.

Korekta to wieloetapowy proces polegający na wydobyciu maksymalnie gładkiej i połyskliwej powierzchni. Na samym początku wymaga dogłębnego oczyszczenia chemicznego oraz mechanicznego. Tutaj stosujemy nasz 10-etapowy system przygotowawczy, czyli 10-etapowe mycie przed użyciem maszyny polerskiej.

Po zakończeniu powyższego etapu zaczynamy prace właściwe od inspekcji i kategoryzacji uszkodzeń. Po wnikliwym badaniu miernikiem dobieramy odpowiedni system polerski tak, aby osiągnąć jak najlepszy efekt jak najmniej szkodząc – choćby poprzez usuwanie minimalnej – ale potrzebnej do osiągnięcia celu – grubości powłoki lakierniczej. Prawdą jest – że czym głębiej, tym bardziej miękko. Zależy Nam aby lakier utrzymał swoją twardość na takim samym poziomie – to ważne w późniejszym procesie pielęgnacyjnym.

Po dobraniu odpowiedniego systemu przed Nami co najmniej kilkanaście godzin walki. Najpierw usuniemy wszystkie defekty, a później wymagającą tego odpowiednią ilością etapów wykańczających doprowadzamy lakier do maksymalnego połysku. Po zakończeniu jak również w trakcie prac ważne jest, aby mieć rzeczywisty podgląd na sytuację. Do tego celu potrzebujemy odpowiedniego oświetlenia inspekcyjnego jak również odtłuszczonej powierzchni po samym procesie polerowania. Tylko wtedy wiemy jak jest w rzeczywistości, ponieważ pasta polerska potrafi skutecznie ukryć niedoskonałości, które wyjdą po czasie.

Po pieczołowitym, wieloetapowym wyjaławianiu lakieru mamy idealnie przygotowany pojazd do zabezpieczenia. W tym celu zapraszam do artykułu na blogu poświęconego właśnie najlepszej formie zabezpieczeń – powłoce ceramicznej.

Do zabezpieczenia możemy natomiast użyć tańszych rozwiązań jak klasyczny wosk, nowoczesny polimer czy hybrydy wszelakiej maści. Samo zabezpieczenie możemy dostosować do Państwa oczekiwań, w zależności czy zależy Nam bardziej na wyglądzie, ochronie a może pięknych kropelkach w trakcie mycia.

I co, jak się ma korekta do „polerki”? Nic dziwnego więc, że wyspecjalizowany zakład za korektę lakieru będzie wołał 4-cyfrową sumę, gdzie polerka niejednokrotnie mieści się w „czech-stufkach”.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *